ISO 9000 Standarları 8 Temel Prensip üzerine kurulmuştur:
Müşteri Odaklılık
Kuruluşlar, müşterilerine bağlıdır. Bu nedenle; Müşterinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı,Müşteri şartlarını yerine getirmeli, Müşteri beklentilerini aşmaya istekli olmalıdır.
Liderlik
Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini oluşturur, Bunlar, kişilerin, kuruluşa ait hedeflerin başarılmasına tam katılımını sağlayan iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.
Çalışanların Katılımı
Her seviyedeki kişiler, bir kuruluşun özüdür, Bunların tam katılımı, yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarınıı sağlar.
Süreç Yaklaşımı
Faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses gibi yönetildiği taktirde, arzulanan sonuçlar daha verimli elde edilir.
Sistem Yaklaşımı
Hedeflerin başarılmasında, birbirleriyle ilişkili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunur.
Sürekli İyileştirme
Kuruluşun toplam performansını sürekli iyileştirmesi, devamlı hedefi olmalıdır.
Gerçeklere Dayalı Karar Verme
Etkili kararlar, veri analizine ve bilgiye dayanır.
Tedarikçilerle Karşılıklı Çıkar Ortaklığına Dayalı İlişki
Kuruluş ve tedarikçi arasındaki yarar ilişkisi, her iki tarafa da artı değer yaratma imkanı verir.