Kalite Yönetimi

ISO 9001 Belgesi almak ne demektir? ISO 9001 Belgesi nasıl alınır?

ISO 9000 standartları gözetilerek kurulmuş olan kalite yönetim sisteminizin, bu standart şartlarını karşıladığının, yetkilendirilmiş, bağımsız 3. taraf kuruluşlarca (belgelendirme kuruluşları) denetlenerek onaylanması işlemidir.

ISO 9001 belgesi almak için, öncelikle sistem kurulumunu tamamlamalı, sistemi çalışır hale getirmeli, ondan sonra belgelendirme kuruluşuna müracaat etmeniz gereklidir.

Bunun ardından belgelendirme kuruluşunuz sizden bazı bilgiler isteyecek ve bir belgelendirme sözleşmesi hazırlayacaktır. Bu sözleşmenin imzalanmasıyla birlikte belgelendirme süreciniz başlamış olacaktır.

Yönetim sistemlerinin belgelendirilmesinde 2 aşamalı bir denetim sistemi uygulanmaktadır:

1. aşamada (Yeterlilik Denetimi-Aşama 1) sizden bazı temel dokümantasyonunuz istenecek ve incelenecektir. Bununla birlikte firmanıza bir ziyaret gerçekleştirilecektir. Bunun amacı saha denetimine hazır olup olmadığınızı değerlendirmek ve sisteminizdeki olası eksiklikleri size önceden bildirmektir.

2. aşamada (Saha Denetimi – Aşama 2)ise belgelendirme kuruluşu tarafından görevlendirilecek denetim ekibi kuruluşunuzu ziyaret edecek ve saha denetimini gerçekleştirecektir. Bunun amacı ise tanımlamış ve dokümante etmiş olduğunuz sistemin etkin bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını değerlendirmektir.

Denetim sırasında, “uygunsuzluk” olarak tanımlanan hususlar gerekçeleri ile birlikte size raporlanacak ve gerekli düzeltici faaliyetleri gerçekleştirerek bu uygunsuzlukları gidermeniz istenecektir.

Uygunsuzlukların giderilmesinin ardından ise denetim süreciniz tamamlanmış olacak, sertifikalarınız hazırlanarak size gönderilecektir.

Belgelendirme, 3 yıllık bir dönem için geçerlidir ve bu dönem içerisinde rutin ara kontrol denetimleri gerçekleştirilecektir (Genellikle yılda 1 defa).

3 yıllık dönemin tamamlanması ile birlikte, tekrar bir sözleşme yapılacak ve yeni bir 3 yılı kapsayan ” yeniden belgelendirme süreci” başlayacaktır.

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • ISO 9001:2015 Revizyonunun getirdiği değişiklikler

    ISO 9001 Kalite Yönetimi standardında uzun süredir beklenen revizyon süreci tamamlandı ve dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılan standardın yeni revizyonu 15 Eylül 2015 tarihi itibarıyla yayınlandı. Artık ISO 9001:2015 hayatımızda! Bundan sonraki dönemde ISO 9001 belgesi sahibi olan fi... Devamı

  • ISO 9001 2015'te Risk ve Fırsat Yönetimi

    ISO 9001:2015 standardı 15 Eylül 2015 tarihinde yayınlanarak kullanıma girdi. Yeni revizyonun getirdiği en büyük değişikliklerden biri "Risk Yönetimi" kavramının gelmesi. Risk ve Fırsatların yönetimi; aynı zamanda kullanıcıların en çok kafasını kurcalayan konulardan. Gerek yürüttüğümüz ISO... Devamı

  • Süreç Performans Yönetimi ve ISO9000 Standartları

    Küreselleşen Dünya ! Acımasız rekabet ! Son yıllarda iş dünyası ile ilgili çevrelerde bol bol duyduğumuz, bol bol okuduğumuz, moda bir slogan haline gelen iki terim. Evet, Dünya küreselleşiyor ve buna bağlı olarak rekabet artıyor. Bu kavramların ne anlam içerdiğini uzun uzun açıklamaya pek ... Devamı

  • ISO 9000 standartlarının temel prensipleri nelerdir?

    ISO 9000 Standarları 8 Temel Prensip üzerine kurulmuştur: Müşteri Odaklılık Kuruluşlar, müşterilerine bağlıdır. Bu nedenle; Müşterinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı,Müşteri şartlarını yerine getirmeli, Müşteri beklentilerini aşmaya istekli olmalıdır. Liderlik Liderler, kur... Devamı

  • ISO 9000 Standartları (ISO 9001) nedir?

    ISO 9000 standartlar serisi; müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak sureti ile müşteri memnuniyetini artırmak için, kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesinde bir model olarak kullanılabilir. ISO 9000 Standartlar Serisi 4 temel standardı içerir:... Devamı

  • Kategoriler