Kalite Yönetimi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydaları nelerdir?

ISO 9000 sistemini kuran ve etkin olarak uygulayan kuruluşlar, bundan birçok fayda görürler. Bunların bir kısmı aşağıda sıralanmıştır.

» Çalışanların kalite ve müşteri memnuniyetinin önemi konusundaki bilinç düzeyinde artış sağlanması

» Kuruluş imajının güçlenmesi

» Rakiplere göre farklılık yaratarak rekabet gücünün arttırılması

» Uluslararası geçerliliğe sahip bir belgeye sahip olunması ve bunun getirdiği ticari avantajlardan faydalanma

» Müşteri memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması

» Kuruluş içi üretim ve hizmet proseslerinin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması, hatalarda azalma sağlanması

» Kuruluş içi görev, yetki ve sorumlulukların netleştirilmesi

» Faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dokümantasyonun (altyapının) oluşturulması

» Faaliyetlerin daha iyi planlanması, problemlerin daha hızlı çözülmesiyle etkin bir yönetim sağlanır.

» Çalışanların moral ve iletişiminde iyileşme sağlanır.

» Kaynakların daha verimli kullanılmasıyla hizmetlerde verimliliğin artması sağlanır.

» Üst yönetime kolay ve etkili bir yönetim modeli sağlar.

» Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması

» Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi

» Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması

Unutulmaması gereken bir konu : Sistemi sadece kurmuş olmak bu avantajların hemen sağlanacağı anlamına gelmemektedir. Sağlanacak fayda, ancak bu sistemin etkin bir şekilde uygulanması ile mümkündür.

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • Risk ve Fırsat Kavramları

    Bu yazıdan önce yazının 1.bölümü olan ISO 9001 2015'te Risk ve Fırsat Yönetimi yazısını okumanızı öneririz. Risk ve Fırsat Kavramları Risk; belirsizliğin etkisi olarak tanımlanmaktadır. Potansiyel bir tehlikenin gerçekleşmesi olasılığı ile gerçekleşmesi durumunda vereceği zararın şid... Devamı

  • ISO10002 İle Müşteri Şikayetlerinden Yarar Sağlamak

    Günümüzün rekabet ortamında ürün ve hizmet alanındaki yenilikler yerleşik performans düzeylerinin yeniden tanımlanmasına yol açmaktadır. İyi bir Şikayet Yönetimi Sistemi, başarılı işletmeler için müşterilerin gereksinimlerini yönetmek ve markalarını korumak açısından önemli gerekliliklerden biridir.... Devamı

  • ISO 9001 Belgesi almak ne demektir? ISO 9001 Belgesi nasıl alınır?

    ISO 9000 standartları gözetilerek kurulmuş olan kalite yönetim sisteminizin, bu standart şartlarını karşıladığının, yetkilendirilmiş, bağımsız 3. taraf kuruluşlarca (belgelendirme kuruluşları) denetlenerek onaylanması işlemidir. ISO 9001 belgesi almak için, öncelikle sistem kurulumunu tamamlamalı... Devamı

  • ISO 9001:2015 Revizyonunun getirdiği değişiklikler

    ISO 9001 Kalite Yönetimi standardında uzun süredir beklenen revizyon süreci tamamlandı ve dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılan standardın yeni revizyonu 15 Eylül 2015 tarihi itibarıyla yayınlandı. Artık ISO 9001:2015 hayatımızda! Bundan sonraki dönemde ISO 9001 belgesi sahibi olan fi... Devamı

  • ISO 9000 Standartları (ISO 9001) nedir?

    ISO 9000 standartlar serisi; müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak sureti ile müşteri memnuniyetini artırmak için, kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesinde bir model olarak kullanılabilir. ISO 9000 Standartlar Serisi 4 temel standardı içerir:... Devamı

  • Kategoriler