Kurumsal Sosyal Sorumluluk

SA8000 :2014'ün Yapısı ve Maddeleri

SA8000 standardı; İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, ILO sözleşmeleri ve ilgili yasal mevzuatı ön planda tutarak, bunları destekleyici sosyal sorumluluk şartlarını içerir.

İnsan&Çalışan hakları ve şartlarının iyileştirilmesi ile ilgili uluslararası anlaşma ve sözleşmelere uyum, SA8000'in temel şartıdır. Bunun ardından yerel yasal mevzuata uyum ve eğer varsa, sektörel gerekliliklere uyum da aynı şekilde zorunludur. 

Eğer aynı konuyla ilgili birden fazla mevzuat varsa ve şartları birbiriyle çelişiyorsa; SA8000, çalışanın lehine olan şartların dikkate alınmasını istemektedir.

SA8000 Standardı, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, ILO sözleşmeleri ve ulusal yasalar da dahil olmak üzere uluslararası kabul görmüş insana yakışır iş standartlarına dayanmaktadır. SA8000, sosyal performansa bir yönetim sistemleri yaklaşımı uygular ve kontrol listesi tarzı denetime değil, sürekli iyileştirmeye vurgu yapar.

Standardın Unsurları

  • Çocuk işçiliği
  • Zorla veya Zorunlu Çalıştırma
  • Sağlık ve güvenlik
  • Örgütlenme Özgürlüğü ve Toplu Pazarlık Hakkı
  • Ayrımcılık
  • Disiplin Uygulamaları
  • Çalışma saatleri
  • Ücret
  • Yönetim Sistemi

Standardın Yapısı ve Maddeleri

Standart 4 ana bölümden oluşur. İlk 3 bölüm standartla ilgili genel esasları tanımlarken, 4. bölüm sosyal sorumluluk yönetim sistemine ilişkin şartları içerir.

4. Bölümün 1-8. maddeleri, sosyal sorumluluk kavramının temel esasları olup, bu esaslara ilişkin gereklilikleri açıklar.

9. madde ise diğer maddelerden biraz daha farklıdır. İlk 8 maddeyi de kapsayan bir yapısı vardır. SA8000, sosyal sorumlulukla ilgili faaliyetlerin bir "yönetim sistemi" çerçevesinde yürütülmesini ve sürekliliğinin sağlanmasını talep etmektedir. Bu yönetim sistemine ilişkin temel şartlar 9. maddede tanımlanmıştır ve ilk 8 maddede tanımlanan esasların, 9.maddede tanımlanan şartlara uygun yürütülmesini istemektedir.

 

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • ISO 26000 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Standardı

    Günümüzde işletmelerin sadece kâr amacı gütmesi yeterli değildir. Topluma, çevreye ve ekonomiye olan etkileri de göz önünde bulundurulmalıdır. Bu noktada, kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramı devreye girer. ISO 26000 standardı, işletmelere sosyal sorumluluklarını nasıl yerine getireceklerine dai... Devamı

  • ISO 26000 Standardının Yedi Temel Konusu

    ISO 26000 standardı, işletmelerin sosyal sorumluluklarını yerine getirirken dikkate almaları gereken yedi temel konu belirlemiştir. Bu konular, sosyal sorumluluk kavramını daha somut ve uygulanabilir hale getirmeyi amaçlar. İşte ISO 26000'in yedi temel konusu: 1. Kurumsal Yönetim Kurumsal yöne... Devamı

  • İş Dünyasında Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)

    Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, son yıllarda sık sık duyduğumuz ve önemi gittikçe artan bir konu haline geldi. Bu kavramı yeni duyanlar için bir başlangıç olması amacıyla, konuyla ilgili bazı temel kavramları, tarihçesini ve önemini kısa bir şekilde özetlemeye çalıştık. Kurumsal Sosyal Soruml... Devamı

  • Amfori BSCI Hakkında

    BSCI'nin kurulma amacı, şirketlere küresel tedarik zincirlerinde sosyal uyumu iyileştirmek için pratik ve verimli bir sistem sunmaktır. Bu hedef doğrultusunda harekete geçen BSCI, 2011 yılında yeni bir yönetim yapısını benimseyerek sürdürülebilirliği temel iş süreçlerine entegre etmiştir. 2007 yılın... Devamı

  • SA8000 Standardının Amacı ve Kapsamı

    SAI, standardın giriş bölümünde SA8000'in çerçevesini net olarak çizmektedir. Bazı önemli noktaların üzerinde durmamız gerekir. SA8000 standardı; BM İnsan Hakları bildirgesi, ILO sözleşmeleri ve ulusal iş kanunlarına dayanır. Konumuz "işyerinde insan hakları" olduğuna göre, konuyla ilgili... Devamı

  • Kategoriler
    İhtiyaçlarınız için en doğru adrestesiniz. Tüm sorularınızın yanıtları ve en uygun çözümler bir e-posta uzağınızda !