Kalite Yönetimi

ISO 10002 standardının yapısı nasıl? İçeriğinde neler var?

Standart, ISO tarafından yayınlanan diğer standartlar ile tamamen benzer bir şekilde oluşturulmuş. ISO9000, ISO14000 vb. standart kullanıcıları hiç yabancılık çekmeyecekler. Çünkü bu standartlardaki bir çok kavram ISO 10002 standardı için de geçerli. Artık klasikleşen “süreç yaklaşımı” kavramı, bu standarda da yerleştirilmiş durumda. Standart, etkin bir şikayet yönetimi için kılavuzluk bilgilerini bize sunuyor ve bu amaçla oluşturulması gerekli süreçleri ve bunlara ilişkin kuralları tanımlıyor.

ISO 10002 standardının ana başlıkları:

0.Giriş

1.Kapsam

2.Atıf yapılan standartlar/dokümanlar

3.Terimler ve tarifler

4.Kılavuzluk prensipleri

5.Şikayetleri ele alma çerçevesi

6.Planlama ve tasarım

7.Şikayetleri ele alma prosesinin çalıştırılması

8.Sürdürme ve iyileştirme

 

Standard, içeriği konusunda bize şu bilgileri veriyor:

“Bu standard şikayetleri ele alma işinin aşağıdaki yönlerini açıklar:

a) Geri bildirime(şikayetler dahil) açık olan müşteri odaklı bir ortamın oluşturulmasıyla müşteri memnuniyetinin arttırılması, alınan her bir şikayetin çözüme ulaştırılması ve ürünlerinin ve müşteri hizmetinin iyileştirilmesi için kuruluşun kabiliyetinin artırılması,

b) Personel eğitimi dahil olmak üzere kaynakların yeterli miktarda alınması ve kullanıma sokulmasıyla üst yönetimin prosese katılması ve taahhüdü,

c) Şikayetçilerin ihtiyaçlarının ve beklentilerinin tanınması ve ele alınması,

d) Şikayetçilere açık, etkili ve kullanımı kolay şikayetler prosesi sağlanması,

e) Ürün ve müşteri hizmet kalitesini iyileştirmek için şikayetlerin analizi ve değerlendirilmesi,

f) Şikayetleri ele alma prosesinin tetkik edilmesi,

g) Şikayetleri ele alma prosesinin etkililiğinin ve verimliliğinin gözden geçirilmesi.”

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • Risk ve Fırsat Karmaşası

    ISO9001 2015 revizyonunun getirdiği en büyük değişikliklerden (kimilerine göre karmaşalardan) biri de risk tabanlı düşünme idi. Bu kavramın yansımasını da standardın içinde bolca “blok” halinde geçen “risk ve fırsatlar” kelimeleri ile görüyoruz. Yalnız, standardın uygulaması yayg... Devamı

  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydaları nelerdir?

    ISO 9000 sistemini kuran ve etkin olarak uygulayan kuruluşlar, bundan birçok fayda görürler. Bunların bir kısmı aşağıda sıralanmıştır. » Çalışanların kalite ve müşteri memnuniyetinin önemi konusundaki bilinç düzeyinde artış sağlanması » Kuruluş imajının güçlenmesi » Rakiplere göre farklılık... Devamı

  • ISO 9001 Belgesi almak ne demektir? ISO 9001 Belgesi nasıl alınır?

    ISO 9000 standartları gözetilerek kurulmuş olan kalite yönetim sisteminizin, bu standart şartlarını karşıladığının, yetkilendirilmiş, bağımsız 3. taraf kuruluşlarca (belgelendirme kuruluşları) denetlenerek onaylanması işlemidir. ISO 9001 belgesi almak için, öncelikle sistem kurulumunu tamamlamalı... Devamı

  • ISO 10002 uygulamak firmamıza ne kazandırır? Faydaları nelerdir?

    ISO 10002 standardında, elde edilebilecek kazanımlarla ilgili şu bilgiler verilmektedir: Şikayetlerin ele alınması yoluyla elde edilen bilgi, ürünler ve proseslerde iyileştirmeyi sağlayabilir ve şikayetler uygun bir şekilde ele alındığında, kuruluşun büyüklüğüne, mahalline ve sektörüne bakılmaksı... Devamı

  • ISO10002 İle Müşteri Şikayetlerinden Yarar Sağlamak

    Günümüzün rekabet ortamında ürün ve hizmet alanındaki yenilikler yerleşik performans düzeylerinin yeniden tanımlanmasına yol açmaktadır. İyi bir Şikayet Yönetimi Sistemi, başarılı işletmeler için müşterilerin gereksinimlerini yönetmek ve markalarını korumak açısından önemli gerekliliklerden biridir.... Devamı

  • Kategoriler
    İhtiyaçlarınız için en doğru adrestesiniz. Tüm sorularınızın yanıtları ve en uygun çözümler bir e-posta uzağınızda !